Зазначимо, що законопроект зареєстрований під номером 6422. Його ініціатором є Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль.
У тексті законопроекту йдеться про те, що рішення про відчуження земельної ділянки на підставі суспільної необхідності та виключно з метою будівництва автомобільних доріг загального користування державного значення, мостів, естакад та об'єктів, необхідних для їх експлуатації, у тому числі на умовах концесії чи інших формах здійснення державно-приватного партнерства, ухвалюють органи виконавчої влади чи місцевого самоврядування.
Якщо з власником земельної ділянки та нерухомості, що перебуває на ній, протягом одного місяця згоди не досягнуто, відомство звертається до адміністративного суду з позовом про платне примусове відчуження зазначених об'єктів.
Також, у законопроекті уточнили, що суд буде ухвалювати рішення щодо відповідних спорів за правилами спрощеного позовного провадження протягом одного місяця з дня надходження позовної заяви. Судовий збір під час розгляду таких справ не стягуватиметься.
"Судом апеляційної інстанції у справах про примусове відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності є Верховний Суд. Судові рішення Верховного Суду набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені", - йдеться у законопроекті.
"Прийняття законопроекту забезпечить прискорення розвитку мережi автомобiльних дорiг та поліпшення ix транспортно-експлуатацiйного стану, сприятиме соцiально-економiчному розвитку країни, пiдвищенню конкурентоспроможностi мережi автомобiльних дорiг для збільшення обсягу транзитних перевезень i туристичних поїздок, а також полiпшить соціально-економiчнi показники, пов'язанi з пiдвищенням рiвня утримання, зручностi та безпеки руху", - йдеться у тексті законопроекту.
Нагадаємо
Раніше Президент України Володимир Зеленський зі своєю програмою "Велике будівництво" приписав собі великі обсяги ремонту доріг. В одному з інтерв'ю наприкінці минулого року він зазначав, що "вже зробили, й це підтверджено, чотири тисячі кілометрів доріг у цьому (2020 - ред.) році, що перевищує загальну кількість кілометрів доріг, зроблених за попередні 10 років. За рік зробили в 10 разів більше, ніж за десять років у сумі". Однак, такі ж заяви лунали і за попередньої влади, і цифри за рік називалася майже такі ж.
Водночас багато критики лунало щодо виділення коштів на будівництво доріг з “ковідного фонду”. Для порівняння, на кінець 2020 року з нього на будівництво, реконструкцію та ремонт автодоріг державного значення було спрямовано 24,9 млрд грн, тоді як на охорону здоров’я — 14,7 млрд грн. Зокрема, колишній радник голови Офісу Президента Андрія Єрмака Ігор Уманський заявляв, що кошти з коронавірусного фонду, які виділили на будівництво доріг, присвоїв так званий “картель”.
Немає коментарів:
Дописати коментар